Kuplung Autocentrum - GARANCIA


A garancia ideje

Kuplung alkatrészek esetén a garancia ideje 12 hónap vagy 40.000 KM (A beépítés dátumától számítva)
Egyes termékek gyártója ennél hosszabb időre is vállalhat garanciát, amit mi a vevő irányába továbbítunk.


Ami a garanciális ügyintézéshez szükséges:


Garanciális igény benyújtása esetén az ügyintézéshez a következőkben felsoroltak szükségesek.

Amennyiben ezek közül bármelyik hiányzik, a garanciális igény automatikusan elutasításra kerül.
  • Az alkatrész.
  • Az alkatrész vásárlását igazoló számla vagy nyugta.
  • A termék továbbértékesítése esetén a számlafolyamat összes számlája.
  • A termék beszerelését végző szakszerviz által kiállított javítási, beszerelési számla, a szakszerű szerelésről szóló beszerelési nyilatkozat, munkalap.
  • A meghibásodott termék kiszerelését végző szakszerviz által kiállított számla és munkalap.
  • Nyilatkozat a be-, illetve kiszereléskori kilométeróra állásáról.
  • A gépjármű adatai. Amennyiben az adatok nem azonosították egyértelműen a gépjárművet annak forgalmi engedély másolata.
  • A termék jellegének megfelelő kiegészítő mérési lapok (pl.: fékmérés eredménye).

Garanciális elbírálás ideje:

A garanciális igény elbírálásának ideje a vevő által benyújtott minden szükséges dokumentum együttes beérkezésétől számított 30 munkanap.
Amennyiben a garanciális igény elbírálásához külső szakértő, beszállító, gyártó bevonása szükséges a garanciális igény elbírálásának ideje a szakértői, gyártói, beszállítói vizsgálat idejével hosszabbodik meg. Cégünk a külső, nem saját vizsgálatainak idejére és kimenetelére nem tud hatást gyakorolni.

Helyettesítés és garanciális ügyintézésből adódó felelősségvállalás:

Cégünk a garanciális ügyintézésre átadott, meghibásodott termék helyettesítésére csere terméket semmilyen körülmények között nem biztosít.
A garanciális ügyintézésből adódó állásidő, és felmerülő szerelési költségek miatt cégünk kártérítési felelősséggel nem tartozik!


A garanciális ügyintézés kimenetele:

  • Elfogadott garanciális igény
Amennyiben a garanciális igény elfogadásra kerül, a vevő a tájékoztatástól számított 30 naptári napon belül kérheti a termék vételárának megfizetését.
A termék számlája sztornózásra kerül, a termék értékét cégünk készpénzben fizeti vissza.
A vevő külön kérésére a termék ellenértékének visszafizetése banki átutalás útján  is teljesíthető.
Cégünk a termék vételárának visszafizetésén túl semmilyen kártérítésre nem kötelezhető.

  • Elutasított garanciális igény
Amennyiben a garanciális igény elutasításra kerül, a vevő az elutasításról szóló tájékoztatástól számított 30 naptári napon belül kérheti a meghibásodott termék átadását.
Az átadásra a logisztikai folyamatokat figyelembe véve cégünknek 15 naptári nap áll rendelkezésére.


A garanciális igény érvényesítésének kizáró okai:
Amennyiben bármelyik kizáró ok fennáll a garanciális igény automatikusan elutasításra kerül.
  • A termék nem a cégünk által értékesített termék.
  • Nem áll rendelkezésre a vásárlást igazoló számla vagy annak másolata, vagy nem áll rendelkezésre a vásárláskor kapott nyugta, illetve adott esetben garanciajegy.
  • A vevő nem tudja hitelt érdemlően igazolni, hogy az előírásoknak megfelelően szerelték be az alkatrészt.
  • Nincs számla és hivatalos szerelői szakvélemény a szakszerű szerelésről.
  • A garanciális igény a garanciaidőn túl érkezett be.
  • Az alkatrészt nem a gyárilag előírt körülmények között, és nem az előírt működési feltételeknek megfelelően működtették.
  • Az alkatrészt nem a megfelelő gépjárműbe építették be.
  • Bármilyen változtatást hajtottak végre az alkatrészen.
  • A meghibásodás természetes elhasználódás miatt keletkezett.
  • Az alkatrész meghibásodását baleset, bűncselekmény, szándékos rongálás vagy külső környezeti behatás, vis major okozta.
  • A termék elektromos termék, melyet nem a cégünk partnerszervizében építettek be.
  • A termék bontott termék, melyet nem a cégünk partnerszervizében építettek be.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Speciális garanciák, cserék:

Motorikus alkatrészek:
Mivel az alkatrészek csomagolásán fel van minden esetben tüntetve a méret, csak és kizárólag bontatlan csomagolásban áll módunkban visszacserélni azt.

Lengéscsillapító:
A gyártó csak párban történő csere esetén fogad el garanciális reklamációt, a porvédő egyidejű cseréjével.(ha az adott gépjármű típus rendelkezik ilyennel)

Elektromos alkatrészek:
Elektronikus alkatrészekre legtöbb beszállító nem ad garanciát, mivel egy rossz próba eredményeként akár tönkremehet az adott alkatrész.

Vezérmű szíj:
Csak görgők egyidejű cseréjével együtt fogadnak el a gyártók garanciális reklamációt.

Vezérműszíj szett garanciális szabályok
 A vezérműszíj szettek meghibásodása az esetek nagy részében szerelési hiba következménye, persze természetesen előfordulhat anyaghibából, termék elfáradásból eredő motorkárosodás is.
Az események pontos körülményeinek megállapítása céljából minden esetben független műszaki szakértő jelenléte szükséges a motor, illetve a vezérlés megbontásánál káresemény esetén. A szakértői vizsgálat díját a termék forgalmazója fizeti, amennyiben megállapítást nyer a tény, miszerint nem szerelési hiba okozta a kárt.

Fontos azt is megemlíteni, hogy a vezérlésben érintett összes alkatrészt ( görgők, feszítők, vezetők, vízpumpák, csavarok stb. ) érdemes cserélni szervizeléskor, mert a régi alkatrész könnyen tönkremehet és a motor károsodhat.